ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

ΠΑΙΔΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ & ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Τα παιδιά δεν διαφέρουν πολύ από τους χαρταετούς.
Είναι φτιαγμένα να πετάνε.
Χρειάζονται, όμως, την ώθηση του αέρα,
δηλαδή απεριόριστη αγάπη, εμπιστοσύνη, ενθάρρυνση…
γιατί από το παράθυρο του Νηπιαγωγείου θα πρωτοκοιτάξει το παιδί τον κόσμο και θα πρωτοκοιτάξει προς τον κόσμο.

Το Νηπιαγωγείο μας έχει σχεδιαστεί με βασικό κριτήριο τα παιδιά να νιώθουν από την πρώτη στιγμή άνετα, όμορφα και με βαθύ το αίσθημα της ασφάλειας, ώστε από την πρώτη στιγμή οι Εκπαιδευτικοί μας σε κλίμα αποδοχής να επιτυγχάνουν την ομαλή ένταξη των παιδιών στη σχολική πραγματικότητα και να αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα γνωρίσματά τους.

Από το Νηπιαγωγείο ξεκινά για τα παιδιά μια σχολική διαδρομή πολλών χρόνων και στο Σχολείο μας φροντίζουμε να νιώθουν από την πρώτη στιγμή χαρούμενα και ευτυχισμένα. Άριστη, λοιπόν, προσαρμογή κάθε παιδιού στις πρωτόγνωρες για αυτό συνθήκες σεβόμενοι τη μοναδικότητά του.

Στα Εκπαιδευτήρια Μπακογιάννη γνωρίζουμε καλά πως κάθε παιδί είναι μοναδικό και ως τέτοιο αντιμετωπίζεται.

Το εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα

Το Νηπιαγωγείο μας διαθέτει ένα άριστα οργανωμένο πρόγραμμα σχεδιασμένο με ευελιξία στο ωράριο, για να εξυπηρετεί τις ανάγκες των εργαζομένων γονέων. Στηρίζεται στις βασικές αρχές ενός σύγχρονου Σχολείου σύμφωνα με τις οποίες ο δάσκαλος δε μεταφέρει τις γνώσεις αλλά τις ανακαλύπτει μαζί με τους μαθητές και πως κάθε μαθητής είναι μοναδικός.

Έτσι στον Παιδικό μας Σταθμό και στο Νηπιαγωγείο διαμορφώνουμε την εκπαιδευτική διαδικασία με βάση την αυθόρμητη ανάγκη των μικρών παιδιών για εξερεύνηση και επιδιώκουμε την ενεργοποίηση του παιδιού στη διαδικασία της μάθησης κεντρίζοντας και διερευνώντας τα ενδιαφέροντά του. Έτσι τα παιδιά μαθαίνουν με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο μέσα από βιωματικές δράσεις και καταφέρνουν έτσι να αναπτύσσουν δημιουργικά όλες τις ικανότητες και δεξιότητες της ηλικίας τους σύμφωνα με τους ρυθμούς και τις ανάγκες τους.

Γνωστικά αντικείμενα που περιλαμβάνει

  • Γλώσσα
  • Μαθηματικά
  • Αγγλικά
  • Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον
  • Μουσική και Μουσικοκινητική Αγωγή
  • Φυσική Αγωγή
  • Μπαλέτο
  • Κολύμβηση
  • Συναισθηματική Αγωγή – Βήματα για τη Ζωή

Δραστηριότητες που το εμπλουτίζουν

  • Δανειστική Βιβλιοθήκη
  • Επεξεργασία παιδικών βιβλίων – συναντήσεις με τους συγγραφείς
  • Δραματοποίηση των ιστοριών με τη σύμπραξη των μαθημάτων δημιουργικής έκφρασης
  • Γιορτές – Εκδηλώσεις
  • Συναντήσεις με διακεκριμένους Επιστήμονες
  • Δραστηριότητες εξωστρέφειας και κοινωνικής αλληλεγγύης
  • Εκπαιδευτικές επισκέψεις
  • Κολύμβηση
  • Εκδρομές
  • Τέχνες και Δημιουργική Έκφραση (Εικαστικά – Αυτοσχεδιασμός – Κουκλοθέατρο – Θεατρικό Παιχνίδι – Δραματοποίηση)

Το πρόγραμμά μας επιδιώκει:

A. Τη Γλωσσική καλλιέργεια ανάλογη της ηλικίας
  • Βελτίωση της άρθρωσης
  • Εξέλιξη της Γλώσσας μέσα σ΄ένα περιβάλλον πλούσιο σε γλωσσικά ερεθίσματα
  • Καλλιέργεια της προφορικής επικοινωνίας (ομιλία – ακρόαση)
  • Άσκηση της λεπτής κινητικότητας με στόχους
    • ενδυνάμωση των μυών των δακτύλων
    • συντονισμός ματιού – χεριού – οπτικοκινητικός συντονισμός
Β. Την καλλιέργεια της Μαθηματικής σκέψης
  • Με παιγνιώδεις δραστηριότητες μαθαίνουν να παρατηρούν, να συγκρίνουν, να ταξινομούν με βάση ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα, να ομαδοποιούν, να σειροθετούν.
  • αντιλαμβάνονται τη σχέση των αντικειμένων αλλά και του εαυτού τους σε σχέση με το χώρο.
  • απαριθμούν και μετρούν
Γ. Τη γνωριμία με τις Φυσικές Επιστήμες

Σκοπός μας σε ένα καλά οργανωμένο περιβάλλον που προσφέρεται για πειράματα και ανακαλύψεις μέσα από την προτροπή για παρατήρηση να συμπαρασύρουμε τα παιδιά, με γνήσιο ενδιαφέρον, προς την ανακάλυψη της φύσης και του ανθρώπου.

Δ. Την καλλιέργεια της Δημιουργικότητας και της φαντασίας των μαθητών

Εικαστικά, Θεατρική Αγωγή, Μουσική, Χορός, Φυσική Αγωγή συμπράττουν με στόχους

  • την απελευθέρωση της φαντασίας
  • την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης
  • την ομαδικότητα – στη συνεργασία
  • την καλλιέργεια της αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης

Υλοποίηση του Προγράμματος

Το πρόγραμμα μας στο γνωστικό τομέα στηρίζεται:

A. Στο συνδυασμό της διαθεματικότητας με τη διδασκαλία όλων των γνωστικών πεδίων. Έτσι κάθε θέμα π.χ. μέσα συγκοινωνίας περνάει από όλα τα γνωστικά αντικείμενα.

  • Γλώσσα
  • Μαθηματικά
  • Αγγλικά
  • Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον
  • Μουσική και Μουσικοκινητική Αγωγή
  • Φυσική Αγωγή
  • Μπαλέτο
  • Κολύμβηση
  • Συναισθηματική Αγωγή – Βήματα για τη Ζωή
  • Τέχνες και Δημιουργική Έκφραση (Εικαστικά – Αυτοσχεδιασμός-Κουκλοθέατρο – Θεατρικό Παιχνίδι – Δραματοποίηση)

Συχνά η αφόρμηση γίνεται από τη Λογοτεχνία και πολλές φορές συνδιάζονται με δράσεις εξωστρέφειας π.χ. συνάντηση των παιδιών με το συγγραφέα ή εκδήλωση δραματοποίησης του κειμένου με την παρουσία συγγραφέων-γονέων.

Β. Κατάκτηση της γνώσης μέσα από την εμπειρία. Το Σχολείο μας δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη βιωματική μάθηση η οποία δίνει τη δυνατότητα κατάκτησης της γνώσης μέσα από την εμπειρία. Περιλαμβάνει δραστηριότητες εντός και εκτός Σχολείου μέσα από τις οποίες γεννιέται το «βιβλίο βιωματικής μάθησης» στο οποίο καταγράφουμε τα βασικά μας συμπεράσματα και καταχωρούμε εικόνες από τις πιο σημαντικές στιγμές κάθε μαθητή μέσα σε αυτή.

Γ. Πρόγραμμα Συναισθηματικής Κοινωνικής – Αγωγής
Βήματα για τη Ζωή.
Σχολείο-Οικογένεια-Παιδί.
Περιλαμβάνει 10 θεματικές ενότητες-10 επιστολές στο σπίτι

Στοχεύει:

  • στην αναγνώριση
  • στην έκφραση
  • στην διαχείριση των συναισθημάτων
  • συναισθηματική ωρίμανση και ισχυροποίηση

Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από τη Λογοτεχνία, τη Μουσική, τα Εικαστικά, το Θέατρο και με τεχνικές και δράσεις που ανατίθενται με μια επιστολή κάθε τρεις εβδομάδες στην οικογένεια.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ - ΔΗΜΟΤΙΚΟ
  • 1ο χιλιόμετρο περιφερειακής Τρικάλων - Λάρισας
  • 2410 624424
  • info@bakogiannis.edu.gr
ΓΥΜΝΑΣΙΟ - ΛΥΚΕΙΟ
  • Τερψιθέα Λάρισας
  • 2410 851540-41-42
  • info@bakogiannis.edu.gr