Με αφορμή την επέτειο της 25ης Μαρτίου και στο πλαίσιο της βιωματικής μάθησης οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου των Εκπαιδευτηρίων μας προσέγγισαν διαθεματικά τα ιστορικά γεγονότα και τα πρόσωπα που με καθοριστικό τρόπο συνέβαλαν στην εξέλιξη και τη θετική έκβαση της επανάστασης.
Μέσα από επιλεγμένα λογοτεχνικά κείμενα, ποιήματα και ιστορικές πηγές που επεξεργάστηκαν στο μάθημα της Γλώσσας γνώρισαν τα γεγονότα από την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453 ως την επανάσταση του 1821 και την απελευθέρωση της Ελλάδας.Οι πρωταγωνιστές/τριες των μαχών σε στεριά και θάλασσα, οι κλέφτες και οι αρματολοί, οι μπουρλοτιέρηδες, οι Διδάσκαλοι του Γένους, οι Φιλικοί και οι Φαναριώτες λόγιοι “ζωντάνεψαν” και γοήτευσαν τα παιδιά με το Θάρρος, την αυτοθυσία και την αγάπη τους για την πατρίδα.Αποφάσισαν, λοιπόν, να τους/τις γνωρίσουν καλύτερα!
Στο μάθημα των Εικαστικών παρατήρησαν έργα σημαντικών Ελλήνων και ξένων ζωγράφων εμπνευσμένα από τους αγώνες του έθνους και φιλοτέχνησαν το πορτρέτο του ιστορικού προσώπου με το οποίο επέλεξαν να ασχοληθούν πιο επισταμένα.Έμαθαν και τραγούδησαν κλέφτικα τραγούδια και έψαλαν τον Ακάθιστο Ύμνο στο μάθημα της Μουσικής. Στη Φυσική Αγωγή χόρεψαν λεβέντικους δημοτικούς χορούς και υποδύθηκαν ρόλους σε αυτοσχέδιες δράσεις με πρωταγωνιστές/τριες τους ήρωες και τις ηρωίδες την ώρα της Θεατρικής Αγωγής.
Στο Εργαστήρι Πληροφορικής παρακολούθησαν βίντεο και σχετικές προβολές, ενώ μέσα από το Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας δανείστηκαν βιβλία από τη βιβλιοθήκη του Σχολείου, ερεύνησαν και συνέλεξαν πληροφορίες και εικόνες από τη ζωή και τη δράση των ηρώων/ίδων. Εργάστηκαν σε ομάδες, συζήτησαν και ανακοίνωσαν στους συμμαθητές/τριές τους τα αποτελέσματα της συνεργασίας τους.
Συνειδητοποίησαν, έτσι, ότι η ιστορική συνέχεια του λαού μας στον τόπο και τον χρόνο είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με εκείνους/ες που σε κάθε δύσκολη στιγμή από την αρχαιότητα μέχρι πρόσφατα υπερασπίστηκαν την πατρίδα μας και πραγμάτωσαν το σύνθημα του 1821 “Ελευθερία ή θάνατος!“.